Iltapäivää!
Tässä seuraavassa pohditaan hieman kolmen eri
yrityksen tapoja käyttää sosiaalista mediaa. Nimiä ei mainita, mutta ne lienevät
helposti arvattavissa 😉
1. Tämä kauppa on Kolarin
Äkäslompolon kylässä sijaitseva K-Market-ketjuun kuuluva kauppa. 2 000
neliömetrin kokoinen K-Market on pinta-alaltaan Suomen suurin ja varmasti
kuuluisin.
Kauppa on erittäin tunnettu
myös sosiaalisessa mediassa, jossa kauppias on järjestänyt kauppansa nimissä paljon
erilaisia kilpailuja. Kyseisen K- Kaupan Facebook-sivuilla on nykyisin lähes
600 000 tykkääjää ja kauppa on näkyvästi esillä myös Instagramissa ja
Twitterissä. Sosiaalinen media on ollut erittäin suuressa osassa tämän kaupan
tunnetuksi tekemisessä.
2. Tämä
Kauppakeskus on Porin keskustan tuntumassa sijaitseva Satakunnan suurin
kauppakeskus ja koko maassa se sijoittuu kymmenen suurimman joukkoon.
Facebookista ja Instagramista
löytyy tilit, joita ahkerasti päivitetään ja niissä informoidaan erilaisista
tapahtumista, joita varsin kattavasti järjestetäänkin. Twitterissä myös
uutisoidaan ahkerasti kauppakeskuksen uutisista.
3. Viimeiseksi otin tarkastelun
alle Suomen suurimman pikaruokaravintolaketjun, jonka päätuote ovat hampurilaiset.
Yritys on saanut alkunsa vuonna 1996 Naantaliin perustetusta nakkikioskista ja
nykypäivänä se on levinnyt jo Suomen rajojen ulkopuolellekin. Tämä yritys näkyy
erittäin aktiivisesti useissa erilaisissa sosiaalisen median kanavissa.
Erilaisia kampanjoita ja tarjouksia ei voi olla kuulematta tai näkemättä. Sosiaalinen
media kertoo kuukausittain vaihtuvat bonustarjoukset ja kausituotteet ja yritys
tekee usein yhteistyötä muiden tahojen kanssa, jotka yhdessä käyttävät
sosiaalisen median voimaa tehden yhteisiä mainoksia (esim. Kummelin Jackpot-
ateria yms.)
-
-
Hanna
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti