maanantai 4. kesäkuuta 2018

Oppimistehtävä 1b.

Iltapäivää!

Tässä seuraavassa pohditaan hieman kolmen eri yrityksen tapoja käyttää sosiaalista mediaa. Nimiä ei mainita, mutta ne lienevät helposti arvattavissa 😉

1. Tämä kauppa on Kolarin Äkäslompolon kylässä sijaitseva K-Market-ketjuun kuuluva kauppa. 2 000 neliömetrin kokoinen K-Market on pinta-alaltaan Suomen suurin ja varmasti kuuluisin.
Kauppa on erittäin tunnettu myös sosiaalisessa mediassa, jossa kauppias on järjestänyt kauppansa nimissä paljon erilaisia kilpailuja. Kyseisen K- Kaupan Facebook-sivuilla on nykyisin lähes 600 000 tykkääjää ja kauppa on näkyvästi esillä myös Instagramissa ja Twitterissä. Sosiaalinen media on ollut erittäin suuressa osassa tämän kaupan tunnetuksi tekemisessä.
  
2. Tämä Kauppakeskus on Porin keskustan tuntumassa sijaitseva Satakunnan suurin kauppakeskus ja koko maassa se sijoittuu kymmenen suurimman joukkoon.
Facebookista ja Instagramista löytyy tilit, joita ahkerasti päivitetään ja niissä informoidaan erilaisista tapahtumista, joita varsin kattavasti järjestetäänkin. Twitterissä myös uutisoidaan ahkerasti kauppakeskuksen uutisista.


3. Viimeiseksi otin tarkastelun alle Suomen suurimman pikaruokaravintolaketjun, jonka päätuote ovat hampurilaiset. Yritys on saanut alkunsa vuonna 1996 Naantaliin perustetusta nakkikioskista ja nykypäivänä se on levinnyt jo Suomen rajojen ulkopuolellekin. Tämä yritys näkyy erittäin aktiivisesti useissa erilaisissa sosiaalisen median kanavissa. Erilaisia kampanjoita ja tarjouksia ei voi olla kuulematta tai näkemättä. Sosiaalinen media kertoo kuukausittain vaihtuvat bonustarjoukset ja kausituotteet ja yritys tekee usein yhteistyötä muiden tahojen kanssa, jotka yhdessä käyttävät sosiaalisen median voimaa tehden yhteisiä mainoksia (esim. Kummelin Jackpot- ateria yms.)

-     - Hanna


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti